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한국인 더미모델을 이용한 시트진동 시뮬레이션과 실차시험의 비교분석연구논문 2017. 10. 10. 17:27반응형
한국인 더미모델을 이용한 시트진동 시뮬레이션과 실차시험의 비교분석
Comparison of Vehicle Experiment and Computer Simulation of Seat Vibration using Korean Dummy Model
저자 유완석, 김정훈, 박동운, 이순영
학술지정보 한국자동차공학회논문집 KCI KCI Candidate
발행정보 한국자동차공학회 2004년
피인용횟수 1
자료제공처 국회도서관 KISTI 국립중앙도서관 기계·건설공학연구정보센터 한국연구재단
<초록>
This paper compares seat vibrations of a small passenger car and a SUV. The results also include the comparison of the human body accelerations and the ride values, such as the component ride values, and SEAT values of 12 axis accelerations obtained at the human body and seat track. The ride comfort evaluation is usually carried out by experiments of real cars which are expensive and sometimes may contain errors by passenger's postures. Simulations by computer, on the other hand, enable to solve these problems when the accuracy is proven. This paper, thus, also shows the correlation of human body vibration between experiments and computer simulations. For the computer simulation, korean dummy models are developed from the Hybrid Ⅲ models by scaling the body data of Hybrid Ⅲ to those of Korean men and women. From the comparison between the test data and simulation data, a nice correlation in trends was shown.
<목차>
Abstract=145,151,1
1. 서론=145,151,2
2. 승차감 평가 지수=146,152,1
2.1. 인체 측정 진동좌표계=146,152,1
2.2. 인체 감응 특성에 의한 승차감 평가=146,152,2
3. 한국인 인체 모델=148,154,1
3.1. 한국인 인체치수의 통계 자료=148,154,1
3.2. 한국인 인체 모델 구성=148,154,1
3.3. 국제 표준 모델과의 비교=148,154,2
4. 실차시험과 시뮬레이션 비교=149,155,1
4.1. 실험조건 및 장치=149,155,1
4.2. 승차감 지수 분석=149,155,2
4.3. MADYMO 시뮬레이션과 비교=150,156,3
5. 결론=152,158,1
후기=152,158,1
References=15녹색건축인증 조성법' 및 '건물에너지 소비증명제'가 의무화되어 시행되고 있습니다. 저희 (주)녹색건축인증연구소는 '지속가능한 저탄소 녹색건축인증 기술연구소'의 전문기업으로 설립되어, 빠른 제도 변화와 변모하는 건설환경에 이바지하고자 합니다. (주)녹색건축인증연구소는 건축, 도시, 생태분야가 녹색건축물에 접목될 수 있도록 적절한 요소분석을 통해 에너지 절감형 건축, 자생적 생태환경, 온열환경, 빛환경의 면밀한 조사와 연구로 고객의 삶의 질 향상 및 더 나아가 인류의 존속성에 그 목적을 두고 있습니다. 한국 녹색 인증원 녹색
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